In einem Beitrag von <b>Scott Hartsman</b> im offiziellen Forum wird bekannt gegeben, dass sich die Regeln zu einem Kampf ändern werden. In Zukunft werden alle Monster (ausschließlich Raidmonster) nicht mehr für den Angreifer exklusiv gesperrt. Wer allerdings nach wie vor nach den alten Regeln spielen will, der muss dies explizit angeben. Durch die neue Regelung kann die Gruppe auch während des Kampfes durch weitere Spieler verstärkt werden. Erfahrung und Loot steht aber nach wie vor der Gruppe oder dem Spieler zu, der das Monster zuerst angegriffen hat. Greift ein anderer Spieler in das geschehen ein, so sind 50% des benötigten Schadens erforderlich um ein wenig Erfahrung zu erhalten. <br> <br><ul> Encounter locking restrictions have been relaxed for non-raid encounters. Non-raid encounters have been changed as follows: <br> <br> <li>There are no longer lock icons on you or your enemies.</li><br> <li>The first group or person to attack a creature will receive any reward it grants upon death, including loot and experience.</li><br> <li>Other players can assist in your fight by damaging your enemies or healing you.</li><br> <li>You will receive a reduced XP reward if your group contributes less than 50% of the damage needed to kill something.</li><br> <li>You can change group options and add/remove people from groups while fighting (note that fighting raid encounters still prevents this).</li><br> <li>Damage credit is correctly tracked if you add people helping you to the group before something dies.</li><br> <li>Any faction increase or decrease the creature grants will be applied to everyone the creature hates when it dies.</li><br> <li>In an upcoming update: If a group prefers to play by the old rules, they may make their targetted encounter exclusively locked (thus preventing help unless asked for).</li><br></ul><br> <br>Link: Findet ihr das gut oder schlecht? Eure Meinung im Forum.
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