Brad McQuaid hat sich im offiziellen Forum zu einigen Beiträgen und Fragen der interessierten Community geäußert.

Neben einer Gegenüberstellung eines MMOG´s zu einem First Person Shooter, bei der nach Brads Meinung nach das Onlinespiel in ein paar Bereichen wie Rassen, Sichtweiten, Kleidung und detailierten Charakter-Modelle unterliegt, gibt er bekannt, dass Vanguard : Saga of Heroes DirectX 10 unterstützen wird. [Mehr]

Now let's switch to MMOGs. You have zero control how many characters are going to come into view. You may be walking into an area where people have congregated (a wedding, a favorite trade spot, whatever). Or you could be in a raid and then encounter another group of people in the depths of a dungeon. So there is no limit.
It will certainly work with dx10, but as to when it's released and then also when we'd have time to start taking advantage of new features in dx 10, that's hard to determine other than to say that when it makes sense, we most certainly will (same with new Vista OS tech, etc.).
Zudem wertet er in einem seiner Beiträge eigene Taktik in Kämpfen ab und legt mehr Wert auf Aktion und Reaktion. Damit meint er Attacken und Zauber der Kontrahenten im richtigen Moment zu kontern und den eigenen Angrif einzuleiten. [Mehr]

The time it takes for each round (swing count, whatever) is really fine, having been playing the beta a lot. Even at level 16 there is more than enough going on to make things not just paced nicely, but often frantic at times. You need to be watching what the NPCs are doing to you in order to counter, rescue, etc. You need to be cognizant of where you are, if you are in the right spot to use your abilities, spells, etc. Bridges and finishes pop up with only a few seconds to select them if you decide you want to, etc.
Weitere Informationen zur größe der Kontinente lassen sich ebenfalls lesen. McQuaid gibt in einem Beitrag an, dass er für die Strecke von Three Rivers nach Vulmane village ganze 45 Minuten in Echtzeit benötigt.

Hrm. Took me easily 45 minutes running from Three Rivers to the Vulmane village, taking the easy route, and running from mobs as opposed to fighting them all. That's about, I dunno, half of Thestra in width.
Das Sigil das MMORPG Vanguard : Saga of Heroes der Kern-Community präsentiert und Microsoft den Rest übernimmt ist eine weitere neue Information aus den Tiefen der offiziellen Forums.

Als weitere Information wird bekannt gegeben, dass die Technik Von-Spieler-Veränderbare-Landschaften zu Release hin nur geringen Einsatz findet aber möglich ist. [Mehr]

The engine can do it to some extent, but likely not to the extent you're talking about and I'm dreaming about How much will we use it? At least in the short term rarely. There are a lot of issues here.
Sigil ist bemüht die Downtime des eigenen Helden so gering wie möglich zu gestalten und so ist die Zeit abhängig von den Aktionen, die der Spieler selbst ausführt. [Mehr]

We're shooting for a reasonable amount of downtime, depending on what you are doing. The other night in Khegor's I was often running out of stamina because I was using abiilities to mititgate damage when tanking and also to rescue mobs off of clerics and casters.
So wollen wir hoffen, dass es auch in Zukunft noch viele dieser Informationsexplosionen geben wird. Wollt ihr nun mit uns darüber Diskutieren oder uns eure meinung mitteilen, so besucht uns ganz einfach und unverbindlich im Forum.