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Thema: Interview Teil 3

  1. Standard Interview Teil 3

    Computer And Video Games zeigen uns ihr drittes Interview in Folge. Neben kleineren Hintergrundinformationen erzählen sie uns auch neues:
    • Je eine Aufnahmesession des Sounds für EQ2 dauert zwei Monate. In der jetztigen Session zeigen 117 Sprecher ihr bestes. Letzte Woche haben zwei Sessions begonnen.
    • In EQ gab es drei Leute, die sich um den Sound gekümmert haben, nun ist es eine ganze Abteilung. Ein Resultat neben den Voices wird vollständiger 5.1 surround sound sein.
    • Es wird betont, dass während der Entwicklung mit top Hardware gearbeitet wird und sie Zugriff auf Produkte haben, bevor sie auf dem Markt sind. Das SOE mit nVidia sehr eng zusammenarbeiten erkennt man unschwer an den nVidia-Logos in den Spielen, aber nichts desto trotz wird auch mit ATI eng zusammengearbeitet um mit den Produkten beider "Könige der Grafikkarten" spielen zu können.
    • Voice Kommunikationen von Spieler zu Spieler werden im Spiel vorhanden sein, sind zur Zeit aber noch nicht voll intigriert. (hier hat Moorgard eben im Forum dementiert, dass es dieses Feature nicht gibt!)
    • Es wird ein gleichzeitiger Release des Games in den USA, der UK, Frankreich und Deutschland geben, kurz darauf wird es das Spiel auch in Japan, Korea und China geben.


    Und zum Schluss laden sie uns ein, auch morgen wieder rein zu schauen, zum vierten und letzten Teil ihres Interviews.

    Links:
    Interview 1
    Interview 2
    Interview 3
     
    Molgam Network alles Rund um MMORPGs.
    Webdim Media, Webdesign, CMS und mehr!
    truefun.de, Wahrer Spaß - Bilder, Babes, Videos, Games, Witze und anderes!
    ■ Gilden: VSoH - Die Aggronauten || EQ2 - Die Gemeinde

  2. Standard

    hab das jetzt nicht ganz verstanden
    Hat er nun dementiert das es das Feature gibt, oder hat er dementiert das dieses Feature noch nicht voll eingebaut ist?
    Hos omnes amicos habere operosum est, satis est inimicos non habere

  3. Standard

    hat hat gesagt, dass es das feature so nicht geben wird, aber ob es in einer anderen weiße gibt, wissen wir net, aber er meinte, es kommt noch ne liste wo fehler behoben werden, also fehler in diesem interview, da wird evtl. auch näheres drine stehen.
     
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  4. Standard

    Es wird in EQ2 keine integrierte Voice-Kommunikation geben (die Wortwahl von Andy Sites ist etwas zweideutig, aber nur ein ganz klein wenig). Voice-Chat über externe Lösungen wird aber erlaubt sein.
    Offizieller Board-Gnom

  5. #5

    Standard

    Wenn jetzt noch aber zwei Monate aufgenommen wird, dann glaube ich allerdings ist es doch noch weit hin bis zum release.
    Balbak Bierbauch

    Talk low, talk slow and don't say too much
    John Wayne (1907-79), eigtl. Marion Michael Morrison, amerik. Schauspieler

  6. Standard

    Zitat Zitat von balbak
    Wenn jetzt noch aber zwei Monate aufgenommen wird, dann glaube ich allerdings ist es doch noch weit hin bis zum release.
    Es wird "wieder" aufgenommen. Auch das ist einer der Fehler in dem Interview. Und 2 Monate ab jetzt sind im Übirgen spätestens Ende September vorbei. Dafür muss im Spiel ja nichts mehr "programmiert" werden um das Voice Over einzubinden.

    Außerdem ist es durchaus möglich das SOE nun dabei ist Voice-Overs für höherleveligen Content zu erstellen, den es hies vor 2 Monaten schonmal dass alles fertig ist, und zwar auch das deutsche Voice Over.

    Wie gesagt, auch hier wird das Interview wohl fehlerhaft sein, was die Auslegung angeht.
    Thodian


  7. Standard

    auf voice chat kann ich verzichten, aber das mit dem 5.1 sound klingt gut.
    mfg, Berme

  8. Standard

    117 Sprecher und 5.1 sound hören sich echt vielversprechend an.
    Ich muß mir doch endlich mal vernünftige 5.1 Boxen holen,
    mal sehn ob ich mir bis dahin die von Teufel leisten kann.

    Auf TS oder ähnliches kann ich eh verzichten im MMORPG.
    Seasons in the Ice Cage

  9. #9

    Standard

    TEIL 4 IST ONLINE!!!!

    http://www.computerandvideogames.com....php?id=107444


    Edit: Grrr das ist wieder im Bereich wo man angemeldet sein muss, na dann tipp ich mir halt mal die Finger wund doofe page

    Edit2: Himmeherggotsakrafix ich schaffs nicht mich auf der page zu registrieren. Könnt ihr bitte den englischen text eins zu eins kopieren? Wär nett, ich will das im Original lesen

    Edit 3: Narf mit Firefox gings nun. ich glaub auf der page kann man pro Tag nur eine bestimmte Anzahl an Berichten lesen wenn man unregistriert ist.

    ich kopiers aber trotzdem mal rein (12 neue Screenshots sind auch auf der Page ^^ Die kann man aber wirklich nur anschaun wenn man registriert ist *grmpf*) ;)

    INTERVIEW: EVERQUEST II, PART FOUR

    And now, the end is near, and we must face, the final curtain... The last part of our interview with EQII producer Andy Sites inside

    16:53 And so it is that we come to the fourth and final istalment of our interview with EverQuest II producer Andy Sites. If you happen to have missed the three previous parts, then you can catch up on what's been discussed here, here and here. Take it away, Andy...

    Interview conducted by Paul Presley

    Just lately we've seen a number of big-name projects being cancelled. When news of another one going under breaks, how does that affect you guys?

    Sites: Initially it's very frustrating because we still believe at this point that the more quality MMOs that come out, the better. Every time a new game comes out, we maintain our subscriber base, but they gain a new one and that just helps to grow the market, it gets more people interested in MMOs. So the more quality games that come out the better, although there is something to be said about there being something like over a hundred MMOs currently being in development.

    At this point we're going to start seeing the weak ones weeded out. The players will benefit from having the really high quality high-end games sticking around. Games like City Of Heroes and World Of Warcraft have helped to draw a lot of people into the genre, people that wouldn't necessarily have wanted to play these games if it wasn't specifically for that game being there.

    It seems to me that the MMOG genre works to a very different dynamic to others. Nobody really complains about there being 'too many' first-person shooters for instance, and almost every FPS in development gets a release regardless of quality. MMOs seem to work to an entirely different set of criteria...

    Sites: I think the big difference is just the financial cost. You can take a ten-person team, throw in a million or two million dollars and in theory end up with a really good looking FPS. Our development team on the other hand is 96 people strong, we licensed a professional composer to write the soundtracks, we have all the voice actors. The amount of money required to go into something like this is really frightening for most publishers. By the time we launch we'll already be into $20 million.

    But the reward is that once the game launches, you can get something like EverQuest where we're almost into its sixth year and we have over 400,000 subscribers still in there. I remember reading about Warhammer and that the main reason behind the cancellation was that, based on the current situation with the development team and how much money they'd spent to date, they couldn't justify spending the additional money needed to finish it off and get it out.

    And yeah, that hurts a lot of developers who are trying to get their games done, but at the end of the day the players are only going to be left with a lot of high quality list of games to choose from.

    You say weeding out the weakest members of the herd, but when you look at the MMOG genre there is definitely a strata system at work. At one end are the EverQuests that are massive in scope and depth and totally involving. Then at the other are games like City Of Heroes that are good, fun games but if you look into them with any depth, there's not a great deal to them. You have to ask which is better for the industry, something deep and long-term or a game that keeps churning through a large but fluid audience?

    Sites: As a company we prefer getting a long, steady subscriber base. In fiscal terms it's great getting tens of thousands of people constantly coming through the door just for a month or two, but we've found that retaining a steady stream of a 100,000 or so subscribers over five and a half years if definitely a more preferable model. Which is what we're trying to do with EQII. We're not expecting to sell hundreds of thousands of copies on day one - we're expecting to sell a lot! - but our goal is to maintain a subscriber base.

    Do you see EQII as having the same type of goals for SOE as EQ, following the same type of future development?

    Sites: The big focus for EverQuest II is obviously to expand the market as well as get back some of the ex-EQ players. We've had over two million people come through our doors with EQ and either maintain a subscription or cancel. Quite a few of them have cancelled for a number of reasons - the game required to much time dedication or the initial experience was too confusing or frustrating for people. So we really want to get those people back in with EQII, get them interested in the game again.

    So the way we set up character creation and the tutorials and how we educate the players when they have to make major decisions. We no longer just throw them into the deep end. We help them wade in slowly.

    Studies of EQ have shown that the most popular race/class combo is a dark elf fighter, while the ogres and trolls were almost bereft of players. How do player trends such as this affect the way you develop expansions?

    Sites: Whenever we decide to include a race in the game, we make sure that it has all the options available to the other races - the same number of quests, the same amount of content. We do look at the numbers though and ask ourselves whether if we pulled a race, would people really miss it? And usually they would.

    So once it's in the game we're dedicated to making sure a race is viable and that there's just as much content for it as there is for a human or a dark elf. If you look at any given server, 29 percent of the people on there play as dark elves and only 2 percent play as trolls so you look at those numbers and you ask why you would want to keep that race in. But 2 percent of 400,000 people is still a lot of people.

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